Яловенко Н.І. Основи медсестринства 2 А с/с І бригада 28.09.21р. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 7. Тема. Четвертий та п’ятий етапи медсестринського процесу.

 Яловенко Н.І.

Основи медсестринства

2 А с/с  І бригада

28.09.21р.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 7.

 

Тема. Четвертий та п’ятий етапи медсестринського процесу.

Мета. Навчитися здійснювати медсестринські втручання відповідно до плану догляду, оцінювати ефективність медсестринського процесу.

Кількість навчальних годин – 4 години.

 

План практичного заняття.

1.      Четвертий етап медсестринського процесу.

2.      П’ятий етапу медсестринського процесу.

 

1.      ІV етап медсестринського процесу Здійснення плану сестринських втручань.

ІV етап медсестринського процесу передбачає забезпечення необхідного догляду за пацієнтом, його навчення.

Реалізація плану сестринських втручань

Категорії втручань:

1. Незалежні.

2. Залежні.

3. Взаємозалежні.

Сестринські втручання

Методи догляду:

1. Досягнення терапевтичної або хірургічної мети.

2. Забезпечення життєвих потреб.

Потреба пацієнта в допомозі:

1. Тимчасова.

2. Постійна.

3. Реабілітуюча.

Виконання

поставленої мети

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Незалежне сестринське втручання передбачає дії, які здійс­нює медична сестра за власною ініціативою без вказівок лікаря. Наприклад, навчання пацієнта навичкам самодогляду, навчання членів сім'ї елементам догляду за пацієнтом.

Залежне сестринське втручання виконують на підставі пись­мових розпоряджень лікаря і під його спостереженням. Напри­клад, виконання ін'єкцій, підготовка пацієнта до діагностичного обстеження.

Медична сестра повинна ви­конувати призначення лікаря не автоматично, а продумано. У ра­зі появи сумніву в ефективності виконання того чи іншого при­значення необхідно додатково проконсультуватись із лікарем, а іноді конкретно звернути увагу лікаря на недоцільність відповідного призначення.

Взаємозалежне сестринське втручання передбачає спільні дії медичної сестри й лікаря та інших фахівців.

Тимчасова допомога розрахована на корот­кий час за наявності дефіциту самодогляду. Наприклад, у разі хі­рургічних втручань, деяких травм. 

Постійна допомога потрібна пацієнту протягом усього життя (при ампутації кінцівок, тяжких травмах хребта). 

Реабілітуюча допомога це допомога розрахована на тривалий процес лікувальної фізкультури, масажу, дихальної гімнастики.

Проводячи четвертий етап сестринського процесу медична сестра забезпечує здійснення двох напрямків:

- спостереження і контроль за реакцією пацієнта на призначення лікаря з фіксацією результатів до сестринської історії хвороби;

- спостереження і контроль за реакцією пацієнта на виконання сестринських дій з догляду і реєстрація результатів до сестринської історії хвороби.

Стадії здійснення плану сестринських втручань:

1) підготовка;

2) втручання;

3) занесення до документації.

Підготовка медичної сестри до втручань включає: перегляд плану сестринських втручань, аналіз сестринських знань, умінь, навичок; визна­чення можливих ускладнень, труднощів, пов'язаних з конкретними сестрин­ськими діями; визначення і забезпечення необхідними ресурсами; підготовку обладнання, необхідного для певних видів діяльності.

Втручання. безпосереднє проведення заходів, розробленних для задоволення потреб пацієнта.

Сестринські втручання повинні співпадати з планом догляду, ґрунтуватися на наукових принципах, бути пристосовані до конкретної ситуації, враховувати використання відповідних джерел.

Докуменуванняповна і точна фіксація заходів передбачених сестринським про­цесом.

 

2.      V етап медсестринського процесу Оцінка ефективності медсестринського процесу.

V етап медсестринського процесу передбачає оцінку реакцій пацієнта на сестринський догляд, аналіз якості одержаної допомоги, підведення підсумків.

П’ятий етап здійснюється з метою аналізу:

1. Успішного просування пацієнта до запланованої мети.

2. Досягнення бажаних результатів (їх відсутність).

3. Необхідність додаткової допомоги.

 

Підсумкова оцінка плану догляду складається з 4 взаємоза­лежних складових:

1. Оцінка ходу роботи та її результатів у світлі бажаних ре­зультатів догляду.

2. Визначення ефективності планового сестринського догляду.

3. Оцінка і подальше планування в разі невдачі в досягненні бажаного результату.

4. Критичний аналіз ходу роботи та внесення необхідної ко­рекції.

 


 

1. Другий етап медсестринського процесу – це:

A) Реалізація планованих втручань;

Б) Оцінювання стану пацієнта;

В) Планування обсягу медсестринських втручань;

Г) Формулювання медсестринського діагнозу;

2. Медична сестра аналізує отримані дані про пацієнта, визначає всі наявні або потенційні проблеми, формулює сестринський діагноз. Який це етап сестринського процесу:

A) ІІ етап;

Б) І етап;

В) ІІІ етап;

Г) ІV етап.

3. Яка мета другого етапу сестринського процесу?

A) Спланувати обсяг сестринських втручань;

Б) Оцінити загальний стан пацієнта;

В) Встановити наявні та потенційні проблеми пацієнта;

Г) Оцінити емоційний стан пацієнта.

4. Каретою швидкої допомоги в приймальне відділення доставлено пацієнта з ознаками легеневої кровотечі. З чого необхідно розпочати медсестринські втручання?

А) Санітарної обробки пацієнта;

Б) Негайного заповнення документації на пацієнта;

В) Термінового транспортування у відділення;

Г) Надання невідкладної долікарської допомоги.

5. До суб’єктивного методу обстеження пацієнта належить:

А) Антропометрія;

Б) Термометрія;

В) Інтерв’ю з пацієнтом;

Г) Лабораторні дослідження.

6. При наявності сестринського діагнозу «ожиріння, спричинене переїданням і недостатністю фізичної активності», яка з рекомендацій медичної сестри була б найефективнішою:

А) Направлення пацієнта на консультацію до дієтолога;

Б) Визначення факторів, що призвели до ожиріння;

В) Роз’яснення пацієнтові проблем, що можуть виникнути при ожирінні;

Г) Рекомендації з раціонального харчування та занять фізичними вправами.

7. Яка мета першого етапу медсестринського процесу?

А)  Спланувати обсяг сестринських втручань;

Б)  Оцінити загальний стан пацієнта;

В)  Реалізувати сплановані втручання;

Г)  Оцінити ефективність догляду.

8. Медична сестра встановила наявні та потенційні проблеми у пацієнта. Який етап медсестринського процесу вона здійснила?

A) І;

Б) ІV;

В) V;

Г) ІІ.

9. До якого розділу сестринського обстеження належить визначення температури тіла:

A)  Об’єктивне обстеження;

Б)  Суб’єктивне обстеження;

В)  Інструментальне обстеження;

Г)  Функціональне обстеження.

10. Проблеми, які турбують пацієнта в даний час, називають:

А) Дійсними;

Б) Пріоритетними;

В) Фізіологічними;

Г) Потенційними.

11. Проблеми, які можуть розвинутись у пацієнта, як ускладнення, називаються:

А) Фізіологічними;

Б) Потенційними;

В) Пріоритетними;

Г) Психологічними.

12. Пацієнта турбує біль у надлобковій ділянці, бажання випорожнити сечовий міхур, сечовиділення відсутнє протягом 12 год. Визначте сестринській діагноз?

A) Поліурія;

B) Олігурія

Г) Ниркова коліка;

Д) Гостра затримка сечі.

13. Хто повинен бути координатором медсестринського процесу?

A)  Медична сестра;

Б)  Пацієнт;

В)  Родичі хворого;

Г)  Лікар.

14. Проблеми вторинного пріоритету - це проблеми?

А) Які не мають прямого відношення до захворювання і його прогнозу;

Б) Які є у пацієнта на даний момент;

В) Пов'язані з підвищеним ризиком і потребують негайного вирішення;

Г) Які не існують, але можуть з'явитися з часом.

15. До неврологічного відділення поступає пацієнт похилого віку, який рухається за допомогою палиці, має знижену гостроту зору та слуху. Яка з проблем пацієнта вимагає втручання сестри вже на етапі госпіталізації?

А) Ризик інфікування;

Б) Ризик виникнення пролежнів;

В) Ризик травмування;

Г) Неефективне дихання.

16. Добре продуманий, системний, обгрунтований і націлений на досягнення мети план, який необхідно реалізувати відповідно до потреб хворого це:

A)  Медсестринський процесс;

Б)  Сестринська справа;

В)  Медсестринське обстеження;

Г)  Сестринська історія хвороби.

17. До травматологічного відділення поступив пацієнт 69-ти років з переломом шийки стегна, який має зайву масу тіла 20%, хронічну недостатність кровообігу. Яка з проблем пацієнта вимагає втручання сестри вже на етапі госпіталізації?

А) Високий ризик виникнення пролежнів;

Б) Високий ризик травмувань;

В) Безпорадність;

Г) Ризик інфікування.

18. Пацієнтка 80-ти років після смерті свого чоловіка скаржиться на безсоння, тривалу печаль та скорботу. За останні півроку, пацієнтка втратила апетит, схудла, з дому майже не виходить. Проблему пацієнтки можна визначити як:

А) Передчасну скорботу;

Б) Безпорадність;

В) Посттравматичну реакцію;

Г) Патологічну скорботу.

19. Медична сестра провела обстеження пацієнта, встановила медсестринський діагноз. До якого етапу повинна приступити медична сестра?

А) ІІ етапу;

Б) ІІІ етапу;

В) І етапу;

Г) ІV етапу.

20. Пацієнтові 14-ти років поставлено діагноз цукрового діабету. Виписуючись зі стаціонару він не усвідомлює необхідності в зміні способу життя і звичок, а також контролю свого стану. Яка проблема пацієнта повинна вирішуватися медсестрою?

A) Страх;

Б) Дефіцит знань;

В) Безпорадність;

Г) Недостатня самодопомога.

21. До яких проблем пацієнта відноситься страх смерті?

A) Духовних;

Б) Психологічних;

В) Соціальних;

Г) Фізіологічних.

22. Після проведення суб'єктивного і об'єктивного обстеження, медсестра приступає до другого етапу сестринського процесу, який ставить перед собою мету:

A) Скласти план догляду;

Б) Встановити наявні та потенційні проблеми;

В) Реалізувати план догляду;

Г) Визначити ефективність сестринського втручання.

23. Для успішної допомоги пацієнтові, його проблеми медична сестра повинна розглядати з урахуванням пріоритетів. До проміжних пріоритетів належать такі, що:

А) Вимагають негайного вирішення;

Б) Не мають прямого відношення до захворювання або діагнозу;

В) Ще не існують, але можуть виникнути з часом;

Г) Мають пряме відношення до захворювання.

24. Медична сестра, здійснюючи медсестринський процес, докуметує отримані дані. Виберіть документ, в якому фіксується ІІІ етап медсестринського процесу.

A) Лист лікарських призначень;

Б) Медична карта стаціонарного хворого;

В) План сестринського догляду;

Г) Температурний лист.

25. До незалежних втручань медсестри належить:

А) Участь в лабораторних дослідженнях

Б) Виконання ін’єкцій;

В) Постановка банок;

Г) Заміна натільної та постільної білизни.

26. Вкажіть найменування третього етапу медсестринського процесу:

А) Виявлення проблем пацієнта;

Б) Оцінка якості та корекція догляду;

В) Складання плану медсестринських втручань;

Г) Реалізація плану догляду.

27. Медична сестра виконує внутрішньом’язову ін’єкцію пацієнту за призначенням лікаря. Яке втручання вона здійснює?

А) Пріоритетне;

Б) Незалежне;

В) Взаємозалежне;

Г) Залежне.

28. Медична сестра здійснює ІV етап сестринського процесу. Яка мета даного етапу сестринського процесу?

А) Визначення критеріїв оцінки догляду;

Б) Виконання плану сестринських втручань;

В) Складання плану сестринських втручань;

Г) Формулювання сестринського діагнозу.

29. Медична сестра навчає пацієнта К., 65 років, з діагнозом «гострий гепатит» основам дієтичного харчування в домашніх умовах. На якому етапі медсестринського процесу вона це здійснює?

А) ІV;

Б) V;

В) ІІ;

Г) ІІІ.

30. Здійснення 4 етапу сестринського процесу включає в себе:

А) Визначення типів сестринських втручань;

Б) Оцінку ефективності запланованого сестринського втручання;

В) Встановлення сестринського діагнозу;

Г) Надання сестринського догляду відповідно до узгодженого плану.

31. Вкажіть потенційну проблему у пацієнта з паралічем:

А) Головний біль;

Б) Ризик виникнення пролежнів;

В) Нудота;

Г) Біль в ділянці серця.

32. У відділенні міської лікарні перебуває хвора, якій призначено взяття крові з вени. Назвіть види сестринського втручання, які виконує медична сестра.

А) Незалежні;

Б) Залежні;

В) Взаємозалежні;

Г) Медсестринські.

33. Мета сестринського догляду буває:

А) Вторинна;

Б) Тимчасова;

В) Незалежна;

Г) Короткотермінова.

34. У пацієнта, який знаходиться на лікуванні третій день, порушено засинання. Яке з перелічених втручань медсестра не може планувати в плані догляду?

А) Прийом снодійних засобів о 22-й годині;

Б) Створення пацієнту комфортних умов у ліжку.

В) Забезпечення оптимального освітлення в нічний час;

Г) Проводити медсестринську оцінку якості сну і рівня тривожності пацієнта.

35. План догляду – це докладно відпрацьований документ, на основі якого здійснюється догляд, і який:

А) Виконується без змін на протязі всього лікування;

Б) Вимагає автоматичного виконання запланованого всіма медсестрами;

В) Не потребує від медсестер інтелектуальних навиків;

Г) При необхідності можна змінювати і коректувати.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Яловенко Н.І. Предмет Основи медсестринства Група 2 – А с/с Дата 03.02.22р. Тема № 28 Практичне заняття «СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА ДОГЛЯД ЗА ПАЦІЄНТАМИ З ПОРУШЕННЯМ СЕЧОВИДІЛЕННЯ»

Викладач Яловенко Н.І. Предмет Догляд за хворими та медична маніпуляційна техніка Група 2 – Б л/с ІІ бригада Дата 18.01.2021 Тема № 8 Практичне заняття 1 ОСОБИСТА ГІГІЄНА ПАЦІЄНТІВ

Яловенко Н.І. Предмет Основи медсестринства Група 2 – А с/с Дата 01.02. 22р Тема № 27 Практичне заняття «КЛІЗМИ. ГАЗОВИВІДНА ТРУБКА»